Korzystając z zaproszenia Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki, uczniowie klasy 4AT 11 grudnia uczestniczyli w warsztatach przygotowanych przez pracowników Uczelni.
Pełen atrakcji pobyt rozpoczęły warsztaty które prowadził dr hab. inż. Tomasz Czapran, prof. WSEI. Podczas warsztatów, które były zatytułowane: Nike, McDonald’s, Cialdini i Ty: Jak kultura kształtuje marketing i sprzedaż?, uczniowie dowiedzieli się jak marki takie jak Nike i McDonald's wykorzystują zasady psychologii społecznej - w tym reguły Cialdiniego do budowania kampanii marketingowych, które naprawdę działają. Dowiedzieli się również, jak Nike stworzyło kult marki, oparty na idei sportowego ducha i wytrwałości, jak McDonald's perfekcyjnie dostosowuje swoje menu i przekaz do różnorodnych kultur na całym świecie oraz dlaczego niektóre strategie marketingowe przynoszą spektakularny sukces, a inne ponoszą porażkę. Prowadzący wprowadził zebranych w świat kulturowych niuansów i przedstawił, jak psychologia i marketing współpracują, tworząc globalne sukcesy.
Po krótkiej przerwie ekonomiści z Technikum przeszli do kolejnych warsztatów. Poprowadziła je Pani mgr Donata Adler. Pierwsza część nosiła tytuł Bardzo tajny szyfr – była to zespołowa gra integracyjna. Poszukując szyfru, uczniowie musieli wykorzystać potencjał zespołu i skorzystać z mocnych stron każdej osoby w klasie. W pogodnej atmosferze przećwiczyli umiejętności miękkie, takie jak: komunikacja, współpraca, kreatywność, krytyczne myślenie, przywództwo.
Druga część nosiła tytuł Jaką rolę przyjmujesz w zespole? Zebrani dowiedzieli się, że dobry zespół to taki, który jest efektywny i realizuje cele, poznali metody współpracy oraz zapoznali się z modelem ról zespołowych Mereditha Belbina.
Po tych ciekawych zajęciach uczniowie wraz z opiekunami udali się na zwiedzanie Starego Miasta, odwiedzając przy okazji Jarmark Świąteczny na Rynku.