
W ramach projektu edukacyjnego : ,,Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Brzeskim", przedszkola i szkoły zaczęły już realizację drugiej oferty . Niektóre z nich czas oczekiwania na szkolenia wykorzystują na ciągłe wdrażanie już nabytych umiejętności w poprzedniej ofercie doskonalenia oraz dzielenie się nimi z innymi placówkami. Oto przykład dobrej praktyki z Publicznego Przedszkola w Jurkowie.
W dniu 20 listopada 2013r. w Publicznym Przedszkolu w Jurkowie odbyło się spotkanie o charakterze integracyjnym, którego motywem przewodnim było Słońce. W tym dniu przybyło do Przedszkola 16 uczniów ze Szkoły Podstawowej Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Złotej wraz z nauczycielami.. Uroczystość pod hasłem ,, Spotkanie z wesołymi Promyczkami miała na celu kształtowanie wrażliwości emocjonalnej i poczucia empatii dla innych, uczestniczenie w radosnej wspólnej zabawie dzieci przedszkolnych z niepełnosprawnymi, rozwijanie ekspresji plastycznej i wyrażanie swoich emocji za pomocą rysunku, muzyki i tańca. Dzieci przedszkolne, wraz z przybyłymi, wspólną zabawę rozpoczęły od piosenki ,,Wesołe promyczki”, następnie było wspólne malowanie na dużych arkuszach papieru i wzajemne poznawanie się przy zabawach w małych grupkach. Wiele radości sprawiły dzieciom zabawy muzyczno- ruchowe, które bez ograniczeń pozwalały wyrażać swoją radość i zadowolenie. Do wspólnych zabaw integracyjnych nauczyciele wykorzystali melodie i tańce wg metody Batti Strauss. Zabawy z dziećmi wykorzystujące elementy metody aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss w tym spotkaniu bardzo pomogły w we wspólnej integracji, wszyscy radośnie bawili się tańcząc i pląsając po sali . W zabawach bez słów , nawiązały się nowe znajomości, które na długo pozostaną w pamięci, gdyż muzyka i ruch pozwalały tym dzieciom wyrazić siebie. Podczas spotkania, oprócz wspólnej zabawy był też słodki poczęstunek i wymiana drobnych upominków wykonanych przez dzieci. Czas zabawy szybko minął i trzeba było wracać do codziennych obowiązków, ale był to czas w pełni wykorzystany, gdyż sprawił wiele radości wszystkim dzieciom.
Pani Dyrektor stwierdziła, że nabyte przez nauczycieli podczas realizacji pierwszej oferty doskonalenia, umiejętności pracy z dziećmi metodą aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss, pozwoliły Placówce na inne równie ciekawe jej wykorzystanie, czego dowodem jest wyżej opisane spotkanie.
oprac. Kinga Adamczyk