Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

Dobra praktyka w PP w Jurkowie

2013-11-26 08:45
Dobra praktyka w PP w Jurkowie

W ramach projektu edukacyjnego : ,,Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Brzeskim", przedszkola i szkoły  zaczęły już realizację drugiej oferty . Niektóre z nich czas oczekiwania na szkolenia wykorzystują na ciągłe wdrażanie  już nabytych umiejętności w poprzedniej  ofercie  doskonalenia oraz   dzielenie się nimi z innymi placówkami. Oto przykład dobrej praktyki  z Publicznego Przedszkola w Jurkowie.

W  dniu 20 listopada 2013r. w Publicznym Przedszkolu w Jurkowie odbyło się  spotkanie o charakterze integracyjnym, którego motywem przewodnim było Słońce. W tym dniu  przybyło  do  Przedszkola 16 uczniów ze Szkoły Podstawowej Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Złotej wraz z nauczycielami.. Uroczystość  pod hasłem ,, Spotkanie z wesołymi Promyczkami miała  na celu kształtowanie wrażliwości emocjonalnej i poczucia empatii dla innych,  uczestniczenie w radosnej wspólnej zabawie dzieci przedszkolnych z niepełnosprawnymi, rozwijanie ekspresji plastycznej i wyrażanie swoich emocji za pomocą rysunku, muzyki i tańca. Dzieci przedszkolne,  wraz z przybyłymi, wspólną zabawę rozpoczęły od piosenki ,,Wesołe promyczki”, następnie było wspólne malowanie na dużych arkuszach papieru i wzajemne poznawanie się przy zabawach w małych grupkach. Wiele radości sprawiły dzieciom  zabawy muzyczno- ruchowe, które bez ograniczeń pozwalały wyrażać swoją radość i zadowolenie. Do wspólnych  zabaw integracyjnych   nauczyciele wykorzystali   melodie i tańce wg metody Batti Strauss. Zabawy z dziećmi wykorzystujące  elementy metody aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss w tym spotkaniu bardzo pomogły w we wspólnej integracji, wszyscy radośnie bawili się tańcząc i pląsając po sali .  W zabawach bez słów , nawiązały się nowe znajomości, które na długo pozostaną w pamięci, gdyż muzyka i ruch pozwalały tym dzieciom  wyrazić siebie. Podczas spotkania, oprócz wspólnej zabawy  był też słodki poczęstunek i wymiana  drobnych upominków wykonanych przez dzieci. Czas zabawy szybko minął i trzeba było wracać do codziennych obowiązków, ale był to czas  w pełni wykorzystany, gdyż sprawił wiele radości wszystkim dzieciom.

Pani Dyrektor stwierdziła, że nabyte przez nauczycieli podczas realizacji pierwszej oferty doskonalenia, umiejętności  pracy z dziećmi metodą aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss, pozwoliły  Placówce  na inne równie ciekawe  jej wykorzystanie, czego dowodem jest wyżej opisane spotkanie.

oprac. Kinga Adamczyk